Kettlebell front squat


De kettlebell front squat is een goede oefening voor de beginnend fitnesser. Met name de bovenbeenspieren (quadriceps), de bilspier (gluteus maximus), de hamstrings, en de kuitspieren (gastrocnemius en soleus) worden hierbij gebruikt.


Hoe voer je de Kettlebell front squat goed uit?

1. Sta met de voeten op heupbreedte met de tenen licht naar buiten en houdt de kettlebell in de handen. Hoe je de kettlebell vasthoudt maakt hiervoor niet uit.

2. Buig de knieën waardoor de heup naar achter gaat. Houdt de knieën in lijn met de tenen.

3. Blijf met de hiel van de voet op de grond te blijven door daar je gewicht op te plaatsen.

4. Buig de knieën tot 90 graden (als het lukt mag je iets verder).

5. Houdt gedurende de hele oefening de borst naar voren zodat de rug recht blijft.

6. Kom terug naar startpositie en begin opnieuw.

21 keer bekeken
Contact

Martin Brandt

06-47808474

info@martinbrandt.nl

Dieetadvisering

Fysiotherapie Voorhout, locatie MTC

Jacoba van Beierenweg 104

2215 KZ Voorhout

Fysiotherapie Visser, locatie Arcade

Octavialaan 61

2314 BN Leiden

Personal training

TH Sport & Fitness

Nijverheidsweg 2

2215 MH Voorhout

arrow&v
arrow&v
  • Black Instagram Icon
  • Black Facebook Icon
  • Black Pinterest Icon

© 2020 by Martin Brandt.  Algemene voorwaarden. Privacy verklaring.