Single arm dumbell row


De single arm dumbell row is een oefening die wordt uitgevoerd om de rugspier (de lattissimus dorsi) te trainen. Daarnaast pak je meteen een beetje de biceps mee.


De uitvoering is niet super ingewikkeld. Lees hieronder hoe je het stap voor stap uitvoert.

  1. Leg een knie en een hand van dezelfde kant van het lichaam op een bankje. Houdt de dumbell in de andere hand. Houdt de knie van het been dat nog op de grond staat licht gebogen.

  2. Maak een rechte rug en laat de dumbell zakken tot je nèt een beetje moet indraaien.

  3. Trek de dumbell omhoog tot tussen de navel en de borst.

  4. Laat de dumbel weer zakken tot beginpositie en herhaal de beweging.

  5. Wissel de dumbell van hand zodat je het lichaam niet uit balans traint.

8 keer bekeken
Contact

Martin Brandt

06-47808474

info@martinbrandt.nl

Dieetadvisering

Fysiotherapie Voorhout, locatie MTC

Jacoba van Beierenweg 104

2215 KZ Voorhout

Fysiotherapie Visser, locatie Arcade

Octavialaan 61

2314 BN Leiden

Personal training

TH Sport & Fitness

Nijverheidsweg 2

2215 MH Voorhout

arrow&v
arrow&v
  • Black Instagram Icon
  • Black Facebook Icon
  • Black Pinterest Icon

© 2020 by Martin Brandt.  Algemene voorwaarden. Privacy verklaring.